Keresés

2019. április 05.

Az európai acélforgalmazók középtávon mérsékelt keresletre számítanak

 

Az Eurofer aggodalmát fejezte ki a növekvő bizonytalanság és a globális gazdaság lassuló növekedése miatt. Jeroen Vermeij, a piacelemzésekért felelős igazgató állítása szerint 2018-ban lassult a beruházások növekedése, eközben pedig a kereskedelmi súrlódások, valamint a megállapodás nélküli Brexit veszélynek teszik ki az európai acélfogyasztást a 2019-es évben. Az igazgató a március 22-én Sevillában tartott Iberia Steel Net Fórumon tartott beszédében hangsúlyozta ezeket.

„A fogyasztás az idei évben várhatóan 0,5%-kal, majd 2020-ban további 1,2%-kal fog nőni, de az Unió acélpiacának kereskedelmi hiánya továbbra is magas, mintegy 17 millió tonna. Az Unió importja 12,3%-kal bővült 2018-ban az előző évhez képest, és ez aggasztó. Az Egyesült Államok kereskedelemfejlesztési törvényének 232-es cikkelye eredményeként eltérített acéláru minden három tonnájából közel két tonna az európai piacra érkezik. Törökország és négy másik ország importja teszi ki a teljes régiós behozatal 65%-át.” – jelentette ki Vermeij. Hozzátette, hogy 2019 januárjában és februárjában az import továbbra is magas maradt.

Az elkövetkezendő években a jelek szerint az építőipar lesz a legjobb helyzetben. Az Eurofer szerint a kibocsátás az elmúlt évi 5%-os növekedést követően várhatóan 2,1%-kal nő 2019-ben és 1,2%-kal 2020-ban. Az autóipart a legújabb WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) szabályozás sújtja, aminek eredményeként csökkent a kereslet Európában, világpiaci viszonylatban gyengítve ezzel az ágazat pozícióját. Az Eurofer várakozásai alapján a gépjárműgyártás 1%-kal fog nőni 2019-ben, majd további 2,4%-kal 2020-ban.

 

forrás: https://kallanish.com